Diagnostika a metody řešení problémů

Pozitivní psychoterapie a poradenství

Jedná se o pozitivní pohled především na čtyři základní oblasti života:

l. tělo a smysly,
2. práce a výkony,
3. rodina a sociální kontakty,
4. fantazie a budoucnost.

Prostřednictvím vytváření kladného pohledu, přístupu k dané problémové oblasti, pomohu vytvořit nový pohled, možnosti řešení Vašeho problému.

Změnou pohledu na dění kolem sebe i na své postavení v současném světě pomohu najít novou, perspektivní cestu životem.

_________________

Edu-kinestetika

Prostřednictvím jedinečných, velmi jednoduchých pohybů - cviků podporuje zvládnutí každodenních nesnází, podporuje všechny každodenní činnosti a pomáhá nám:

- odstranit ranní únavu,
- jasněji myslet,
- stabilizovat své zdraví,
- učit se a pracovat bez stresu,
- žít s druhými v harmonii,
- mít více pochopení pro sebe sama,
- být odolný proti úrazům,
- v případě nemoci zapnout samoléčivé síly těla,
- tvořivě formovat svůj život.

_________________

Kineziologie

Jedná se ve světě o velice známý pojem, který v průběhu posledních padesáti let dosáhl velkého vývoje a jeho aplikací bylo dosaženo vysoké úspěšnosti v odbourání poruch, jejichž příčinou byla negativní zkušenost v minulosti.

Řeší především poruchy čtení, psaní, učení a řeči. Bez použití léků, ale pouze jednoduchým cvičením, které podněcuje určité části těla a mozku, vede k zabránění vzniku nových stresů ze špatných prožitků v souvislosti s danou poruchou a k psychosomatickému odstranění minulých negativních zkušeností, které k poruše vedly. Jednoduchým cvičením lze tak dosáhnout dobrých výsledků v dříve problematické činnosti.

Děti i dospělí jedinci, kteří dříve nebyli schopni psát nebo číst, řídit auto, kteří nebyli s to jezdit na bicyklu nebo plavat jsou po aplikaci této jednoduché metody zpravidla znovu plně funkční. Užívání prvků kineziologie při řešení uvedených problémů podněcuje také zdravou sebelásku, vysoké sebehodnocení a sebedůvěru.

 _________________

Psychodiagnostika

Provedu rozbor úrovně rozumových schopností (paměť, logické myšlení a pod.), vašich předpokladů pro výběr profese a zaměření studia, ale také pomohu ke zlepšení úspěšnosti (ve studiu), odstranění úzkosti, trémy. Poradím s nácvikem provádění relaxace, psychosomatického uvolnění, které vede k dosahování lepších výsledků, očekávaných výkonů.

 _________________

Metody získávání energie

Přirozené způsoby získávání životní energie jsou součástí všech psychosomaticky zaměřených metod, které cíleně využívají možnosti přímého energetického a psychického působení na lidské tělo s nemocným organismem, aby se zlepšil jeho psychosomatický stav.
 
Jedná se o přirozený způsob působení, léčby, který je vlastní každému člověku.
 
Je jen na Vás, jak tuto možnost, jak se energii, která je každému člověku vlastní, naučíte používat ve svém životě.

Reiki

Vesmírná, životodárná, neohraničená energie obsahující informace. Příznivě působí, harmonizuje fyzickou, emocionální, mentální i spirituální hladinu života. Vytváří podmínky pro samoléčebný proces v organizmu. Reiki příznivě působí na příčinu nemocí, pomáhá najít rovnováhu v každodenním životě. Používá se při regeneraci fyzických, emocionálních sil, při aktivaci duševních pochodů, posílení imunity. Významně se podílí na odstraňování chronické únavy.
 
Reiki nenahrazuje léčbu klasické medicíny, je podpůrným a komplementárním prostředkem klasické léčby. Ve světě se často používá v řadě nemocnic a sanatorií.
Slovo Reiki je japonského původu. Rei znamená univerzální duchovní vědění a Ki je životní síla.

Reiki je přirozený systém léčení rukama, který je přístupný každému člověku. K rozvoji této schopnosti je zpravidla zapotřebí příslušného naladění (iniciace) mistrem Reiki – učitelem.

_________________

Neurolingvistické programování

V rámci svého odborného působení používám metody neurolingvistického programování. Tyto metody slouží prostřednictvím síly slova k rozšíření a rozvoji duševního potenciálu člověka.

Poskytuji pomoc všem, kteří chtějí vyniknout v jakémkoli oboru lidské činnosti - v práci, umění, sportu.

Prostřednictvím této metody, je i Vám nabízena možnost dosahovat právě tak výjimečných úspěchů, jako těm, které jste až dosud pouze obdivovali.

_________________

Grafologie v pedagogické praxi

Grafologie se zabývá především odhalováním souvislostí mezi písmem a osobností pisatele. Může být považována za psychologickou vyšetřovací metodu. Psaní je expresivní chování, které závisí nejen na vlivech sociokulturních (učení), ale také na faktorech afektivních.
Grafologie se běžně užívá při výběru osob do zaměstnání a při doporučování profesního zaměření jako doplňkového vyšetření.

Moderně pojatá grafologie přináší širokou škálu možností v další diagnostice a využití nově získaných grafologických poznatků. V rukopisech nacházíme určitý psychosomatický celek osobností.
Můžeme zjišťovat základní a rozšiřující faktory struktury osobnosti, můžeme analyzovat celou strukturu psychosomatické integrity a desintegrity osobnosti. Zjištěné skutečnosti nás mohou informovat o psychosomatických obtížích, zdravotních strastech pisatele. Tímto způsobem lze analyzovat současné i v minulosti psané rukopisy žijících i již nežijících osob.

Výsledky grafologické analýzy můžeme využít pro rozvoj sebekoncepce pisatele, pro eliminaci i odstraňování zjištěných psychosomatických obtíží autora rukopisu.

V pedagogické praxi lze především sledovat význam projevů emocí na písmo, vliv psychosomatických aspektů na kvalitu písma. Aplikace poznatků přináší nové možnosti při odstraňování výukových obtíží v každodenní pedagogické praxi . Při aplikaci typologie osobnosti (např. 16 typů osobnosti dle prof.Mikšíka) můžeme reálně předpokládat očekávané chování nejen žáka, ale i dospělých, můžeme nastínit způsob verbální komunikace, způsoby nejen pedagogické nápravy.

Problematika je přednášena na seminářích uvedených na úvodní stránce v případě konání.

_________________