Diagnostika a metody řešení problémů
Pozitivní psychoterapie
a poradenství
Jedná se o pozitivní pohled především na
čtyři základní oblasti života:
l. tělo a
smysly,
2. práce a výkony,
3. rodina a sociální kontakty,
4. fantazie a budoucnost.
Prostřednictvím vytváření kladného pohledu, přístupu k dané problémové oblasti,
pomohu vytvořit nový pohled, možnosti řešení Vašeho problému.
Změnou
pohledu na dění kolem sebe i na své postavení v současném světě pomohu najít
novou, perspektivní cestu životem.
Edu-kinestetika
Prostřednictvím jedinečných, velmi
jednoduchých pohybů - cviků podporuje zvládnutí každodenních nesnází, podporuje
všechny každodenní činnosti a pomáhá nám:
- odstranit
ranní únavu,
- jasněji myslet,
- stabilizovat své zdraví,
- učit se a pracovat bez stresu,
- žít s druhými v harmonii,
- mít více pochopení pro sebe sama,
- být odolný proti úrazům,
- v případě nemoci zapnout samoléčivé síly těla,
- tvořivě formovat svůj život.
Kineziologie
Jedná se ve
světě o velice známý pojem, který v průběhu posledních padesáti let dosáhl
velkého vývoje a jeho aplikací bylo dosaženo vysoké úspěšnosti v odbourání
poruch, jejichž příčinou byla negativní zkušenost v minulosti.
Řeší
především poruchy čtení, psaní, učení a řeči. Bez použití léků, ale pouze
jednoduchým cvičením, které podněcuje určité části těla a mozku, vede
k zabránění vzniku nových stresů ze špatných prožitků v souvislosti s danou
poruchou a k psychosomatickému odstranění minulých negativních zkušeností, které
k poruše vedly. Jednoduchým cvičením lze tak dosáhnout dobrých výsledků v dříve
problematické činnosti.
Děti i
dospělí jedinci, kteří dříve nebyli schopni psát nebo číst, řídit auto, kteří
nebyli s to jezdit na bicyklu nebo plavat jsou po aplikaci této jednoduché
metody zpravidla znovu plně funkční. Užívání prvků kineziologie při řešení
uvedených problémů podněcuje také zdravou sebelásku, vysoké sebehodnocení a
sebedůvěru.
Psychodiagnostika
Provedu
rozbor úrovně rozumových schopností (paměť, logické myšlení a pod.), vašich
předpokladů pro výběr profese a zaměření studia, ale také pomohu ke zlepšení
úspěšnosti (ve studiu), odstranění úzkosti, trémy. Poradím s nácvikem provádění
relaxace, psychosomatického uvolnění, které vede k dosahování lepších výsledků,
očekávaných výkonů.
Metody získávání
energie
Přirozené
způsoby získávání životní energie jsou součástí všech psychosomaticky zaměřených
metod, které cíleně využívají možnosti přímého energetického a psychického
působení na lidské tělo s nemocným organismem, aby se zlepšil jeho
psychosomatický stav.
Jedná se o přirozený způsob působení, léčby, který je vlastní každému člověku.
Je jen na Vás, jak tuto možnost, jak se energii, která je každému člověku
vlastní, naučíte používat ve svém životě.
Reiki
Vesmírná,
životodárná, neohraničená energie obsahující informace. Příznivě působí,
harmonizuje fyzickou, emocionální, mentální i spirituální hladinu života.
Vytváří podmínky pro samoléčebný proces v organizmu. Reiki příznivě působí na
příčinu nemocí, pomáhá najít rovnováhu v každodenním životě. Používá se při
regeneraci fyzických, emocionálních sil, při aktivaci duševních pochodů,
posílení imunity. Významně se podílí na odstraňování chronické únavy.
Reiki nenahrazuje léčbu klasické medicíny, je podpůrným a komplementárním
prostředkem klasické léčby. Ve světě se často používá v řadě nemocnic a
sanatorií.
Slovo Reiki je japonského původu. Rei znamená univerzální duchovní vědění a Ki
je životní síla.
Reiki je
přirozený systém léčení rukama, který je přístupný každému člověku. K rozvoji
této schopnosti je zpravidla zapotřebí příslušného naladění (iniciace) mistrem
Reiki – učitelem.
Neurolingvistické
programování
V rámci
svého odborného působení používám metody neurolingvistického programování. Tyto
metody slouží prostřednictvím síly slova k rozšíření a rozvoji duševního
potenciálu člověka.
Poskytuji
pomoc všem, kteří chtějí vyniknout v jakémkoli oboru lidské činnosti - v práci,
umění, sportu.
Prostřednictvím této metody, je i Vám nabízena možnost dosahovat právě tak
výjimečných úspěchů, jako těm, které jste až dosud pouze obdivovali.
Grafologie v
pedagogické praxi
Grafologie
se zabývá především odhalováním souvislostí mezi písmem a osobností pisatele.
Může být považována za psychologickou vyšetřovací metodu. Psaní je expresivní
chování, které závisí nejen na vlivech sociokulturních (učení), ale také na
faktorech afektivních.
Grafologie se běžně užívá při výběru osob do zaměstnání a při doporučování
profesního zaměření jako doplňkového vyšetření.
Moderně
pojatá grafologie přináší širokou škálu možností v další diagnostice a využití
nově získaných grafologických poznatků. V rukopisech nacházíme určitý
psychosomatický celek osobností.
Můžeme zjišťovat základní a rozšiřující faktory struktury osobnosti, můžeme
analyzovat celou strukturu psychosomatické integrity a desintegrity osobnosti.
Zjištěné skutečnosti nás mohou informovat o psychosomatických obtížích,
zdravotních strastech pisatele. Tímto způsobem lze analyzovat současné i v
minulosti psané rukopisy žijících i již nežijících osob.
Výsledky
grafologické analýzy můžeme využít pro rozvoj sebekoncepce pisatele, pro
eliminaci i odstraňování zjištěných psychosomatických obtíží autora rukopisu.
V
pedagogické praxi lze především sledovat význam projevů emocí na písmo, vliv
psychosomatických aspektů na kvalitu písma. Aplikace poznatků přináší nové
možnosti při odstraňování výukových obtíží v každodenní pedagogické praxi . Při
aplikaci typologie osobnosti (např. 16 typů osobnosti dle prof.Mikšíka) můžeme
reálně předpokládat očekávané chování nejen žáka, ale i dospělých, můžeme
nastínit způsob verbální komunikace, způsoby nejen pedagogické nápravy.
Problematika je přednášena na seminářích uvedených na úvodní stránce v případě
konání.
|